Уважаеми посетители, внимателно прочетете настоящите Общи условия, преди да използвате този уебсайт и преди да завършите поръчка. Ако използвате този уебсайт, се счита, че приемате и сте съгласни с публикуваните Общите условия.
1. Настоящите ОБЩИ УСЛОВИЯ уреждат взаимоотношенията между:Данни за контакт:
Приема се, че е налице сключен с електронния магазин договор за покупко-продажба от разстояние, при който се прилагат настоящите Общи условия. С извършването на поръчки през сайта, Вие се съгласявате, че информацията във връзка със сключения договор може да бъде изпращана по имейл.
3. Настоящите Общи условия се прилагат:При поръчка от Сайта, както и при заявка на стока или услуга от потребител/клиент до търговеца, извършена по телефон, електронна поща или социалните мрежи.
4. Задължения на Потребителя:Вие се съгласявате да спазвате всички разпоредби на тези Общи условия, когато използвате Сайта.
„Мари – Ли“ ООД, ЕИК 203731069, със седалище и адрес на управление: област Кюстендил, община Сапарева баня, гр. Сапарева баня, ул. Тракия No 14, п.к. 2650, представлявано от Мариам Руменова Станкова -Траянова и Лили Атанасова Миткова, наричано по-долу “Търговеца”, „Продавач“.
„Посетител“ е всяко пълнолетно физическо лице, което използва Сайта по какъвто и да е начин, включително като го разглежда или се регистрира в него.
„Потребител” е пълнолетно физическо лице, което закупува продукт или услуга чрез поръчка в Сайта с непрофесионална цел. „Професионалист” е всяко юридическо лице или друго правно образувание, което използва Сайта по какъвто и да е начин, включително като го разглежда, регистрира се в него и/или закупува продукт или услуга чрез поръчка в Сайта с професионална цел, като например: салон за красота и т.н.
„Клиент” е всяко физическо или юридическо лице, направило поръчка на стока или услуга в Сайта, независимо дали е потребител или професионалист.
„Общи условия“ - настоящите Общи условия, които включват условия за ползване, бисквитки, правила и доставка, доброволно решаване на спорове, замяна и всяка друга правнозначима информация, която се намира на Сайта.
„Лични данни“ – информация за физическо лице, която разкрива неговата физическа, психологическа, умствена, семейна, икономическа, културна или обществена идентичност.
„Обработване на лични данни“ - операция или операции, извършени чрез автоматични или неавтоматични средства като например: събиране, записване, организиране, съхраняване, блокиране, изтриване или унищожаване на данни за потребителите на услуги от сайта.
„Договор за продажба“ – договор, по силата на който търговецът прехвърля или се задължава да прехвърли собствеността на стоки на потребителя, а потребителят заплаща или се задължава да заплати цената за тях, включително договорите, имащи за предмет едновременно стоки и услуги.
„Производител“ е физическо или юридическо лице, което по занятие произвежда предлаганите в електронния магазин стоки и/или чието име/фирма, производствен или друг отличителен знак е посочено върху стоката, нейната опаковка или търговската документация.
„Сайт“, “Електронен магазин”, “Tърговец”, “Продавач”, “Магазин”, “Уебсайт” означава интернет страница, находяща се на следния уеб адрес: https://sfashion-shop.bg, както и всяка страница в социалните мрежи или интернет, свързана по някакъв начин с "Мари - Ли" ООД, ЕИК 203731069.
„Стоки“, “Продукти” са всички артикули в магазина, представляващи движими вещи, които са индивидуализирани с подробно описание и/или цветно изображение, имат посочена цена и/или производител.
„Услуги” са всички услуги в магазина, които не представляват стоки и са индивидуализирани и имат цена.
„Процедура за алтернативно решаване на потребителски спорове“ - процедура за извънсъдебно решаване на потребителски спорове, отговаряща на изискванията на този закон и осъществявана от орган за алтернативно решаване на потребителски спорове.
1. На Сайта Потребителите имат възможност да сключват договори за покупко-продажба и доставка на предлаганите от Търговеца стоки. 1.1. Стоките, предлагани от Търговеца посредством уебсайта, са предназначени за физически лица и/или юридически лица.
2. Общите условия на „Мари – Ли“ ООД са задължителни за всички клиенти на Сайта. Всяко използване нa Сайта означава, че Вие сте се запознали внимателно с тях и сте се съгласили да ги спазвате безусловно. 2.1. Общите условия могат да бъдат променени едностранно от „Мари – Ли“ ООД по всяко време чрез актуализирането им в интернет страницата и при спазване на разпоредбите на Закона за защита на потребителите (ЗЗП). 2.2. Актуализираните Общи условия влизат в сила незабавно след публикуването им в Сайта спрямо всички бъдещи клиенти и потребители, както и спрямо сключени преди изменението договори с клиенти юридически лица. 2.3. Измененията на Общите условия не засягат сключени преди актуализирането договори от разстояние с потребители физически лица, освен ако „Мари – Ли“ ООД не е предвидило друго при спазване на действащото законодателство. 2.4. В случай че потребителят не е съгласен с измененията в общите условия, последният в 1-месечен срок от уведомяването с писмено уведомление до „Мари – Ли“ ООД може да се откаже от договора, без да посочва причина и без да дължи обезщетение или неустойка, или да продължи да го изпълнява при действащите преди изменението общи условия. 2.5. Ако не стори това в указания срок, актуализираните Общи условия влизат в сила и спрямо потребителя след изтичане на 1 месец от уведомяването. 2.6. Общите условия влизат в сила незабавно спрямо всички клиенти, без да е необходимо уведомяване, в случай че извършените промени на условията са наложени по силата на влязъл в сила нормативен акт. 2.7. Актуализираните общи условия са обвързващи за клиентите търговци от деня на актуализацията им или от датата, посочена в уведомлението за изменение. 2.8. Страните декларират, че, в случай че някоя/и от клаузите по настоящите Общи условия се окаже/окажат недействителна/и, това няма да влече недействителност на целия договор или на други негови части. Недействителната клауза ще бъде заместена от повелителните норми на закона или установената практика.
3. Сайтът може да публикува рекламна или промоционална информация за стоките и/или услугите и/или за предлаганите от него промоции на Сайта за определен период от време, посочен в конкретната кампания. 3.1. Всички стоки, включително тези в промоция/намаление, се продават и доставят до изчерпване на количествата, дори това да не е изрично отбелязано в Сайта. 3.2. Някои обяви и оферти са обвързани с минимално или максимално количество, което може да бъде закупено от един клиент. Ако това е приложимо, това е подробно описано в индивидуалното предложение.
4. Характеристиките или цените на продуктите и услугите, описани в Сайта, могат да бъдат променяни по всяко време. Поради технически причини е възможно в тях да се съдържат грешки, за които „Мари – Ли“ ООД предварително се извинява на своите клиенти и уведомява, че не носи отговорност при допуснати грешки. 5. Продуктите, които се намират на интернет страницата на Търговеца, не представляват правно обвързваща оферта, а са по-скоро демонстративен онлайн каталог, описващ продуктовата линия на търговеца. 6. Всички изображения, поместени в Сайта, имат единствено цел да създадат известна представа за типа на предлаганата стока/услуга, а не да я представят точно. Съответно, възможно е някои от изображенията на стоките или услугите в сайта (статични/динамични изображения/ мултимедийни презентации и т.н.) да не отговарят на външния вид на съответната стока или да създават грешно впечатление за предлаганата услуга. Продавачът няма да носи отговорност за такива несъответствия, освен ако същите са съществени. 7. Продавачът не носи отговорност за причинени вреди на клиенти в следствие на неправилна употреба на продуктите и не само, в това число и на настъпили алергични реакции.
7. Клиентът заявява желанието си да поръча/закупи стока/услуга чрез Сайта като направи поръчка по електронен път без да се извършва регистрация на профил в Сайта. Няма пречка да извършите поръчка и по телефон или по електронна поща, като в този случай ще получите електронно съобщение на посочен от Вас електронен адрес. След потвърждаването на Общите условия, поръчката Ви ще се счита за извършена.
7.1. Потребителят има право, ако е навършил 18 години, да поръчва всички стоки и услуги, посочени в Сайта, освен ако не са налични и само ако съгласно закона потребителят е в състояние да сключва обвързващи договори.
7.2. При извършване на поръчката чрез Сайта, клиентът има право да избере вида на стоките или услугите, както и количеството им според предложените на Сайта възможности. Възможно е системата да изиска от Вас избор и на други характеристики (например цвят), ако избраните продукти/услуги са в различни вариации.
8. След като сте избрали продуктите/услугите, които желаете от уебсайта, както и тяхното количество, следва да ги добавите в потребителската кошница, кликайки върху “Добави” или друг аналогичен бутон. Следва да проследите процеса за поръчка, като имате възможност да пристъпите директно към финализиране на поръчката или да продължите с пазаруването в Сайта. Преди завършване на поръчката ще Ви бъде предоставена възможност да изберете условията за доставка, а в определени случаи и да въведете промо код, гарантиращ отстъпка.
10. Ще бъдете задължени да предоставите данни, без които не е възможно да изпълним договора – имена, адрес за доставка (при поръчка на стоки), телефон, електронен адрес, а за клиенти търговци – фирмени данни. В някои случаи ще имате възможност да се регистрирате в Сайта като потребител.
11. Преди приключване на поръчка, уверете се, че поръчвате конкретно избрания продукт (стока или услуга) с определени характеристики от категорията, която Ви интересува.
12. Клиентът се задължава и отговаря за верността, пълнотата и точността на предоставените данни към датата на изпращането на поръчката. При промени клиентът трябва да уведоми „Мари – Ли“ ООД в 3-дневен срок, иначе се приема, че данните остават валидни. Разходи в резултат на променени данни, например повторна доставка, се покриват от клиента.
13. След проверка на поръчката клиентът трябва да натисне бутон "Поръчай", "Купи" или друга аналогична възможност. Клиентът разрешава на „Мари – Ли“ ООД да се свърже с него при нужда, а Сайтът указва задължението за плащане.
14. В Сайта има категории с намалени стоки/услуги при промоционални кампании, дефекти или други причини. Всички други продукти са нови. Намаления са валидни само за поръчки след началото на кампанията. Искания за намаления на стоки, закупени преди кампанията, няма да се удовлетворяват.
15. „Мари – Ли“ ООД осигурява подходящо опаковане на стоките и изпраща съпътстващите документи. Ако липсва документ или компонент, уведомете ни за бързо осигуряване.
16. При поръчка Сайтът изпраща уведомление до потребителя, удостоверяващо регистриране на поръчката. Това не е приемане или ангажимент за изпълнение, освен ако не е указано друго. Уведомлението съдържа информация по чл. 47 и чл. 48 от Закона за защита на потребителите и данни за поръчката.
17. „Мари – Ли“ ООД има право да не достави стоки или услуги по обективни причини като изчерпване на наличности. В такъв случай връща евентуално получената сума, без да дължи обезщетение.
Влизане в сила на договора: 18. Договорът за покупко-продажба от разстояние се счита за сключен под отлагателно условие при уведомяване на потребителя за регистрираната поръчка. За клиенти професионалисти договорът се счита сключен от момента на поръчката, независимо от потвърждение по имейл.
19. Цените на предлаганите стоки са тези, посочени на уебсайта на Търговеца към момента на извършване на поръчка, освен в случаи на очевидна грешка.
19.1. Цените на стоките включват ДДС в случаите, в които е предвидено начисляването му.
19.2. Търговецът си запазва правото да променя по всяко време и без предизвестие цените на предлаганите на сайта стоки, като такива промени няма да засягат вече извършени поръчки.
20. Търговецът може да предоставя отстъпки за стоките, предлагани на сайта, съгласно българското законодателство и правила, определени от Търговеца. Правилата за отстъпки са налични на мястото, където е показана отстъпката. Отстъпки могат да се предоставят под различни форми (напр. промоции, отстъпки за лоялност, индивидуални отстъпки или такива в резултат на състезания или проучвания).
20.1. Различните видове отстъпки не могат да се комбинират при поръчка и закупуване на една и съща стока.
21. „Мари – Ли“ ООД ще издаде на клиента фактура за поръчаните стоки или услуги въз основа на информацията, предоставена от клиента. Ако клиентът не е посочил, че желае фактура, „Мари – Ли“ ООД или куриерът предоставя фискален бон и/или разписка при плащане в брой.
22. Поръчки от сайта могат да се заплащат само в брой с наложен платеж. Клиентът или трето лице заплаща стойността на поръчаните стоки и доставка (освен ако е безплатна) на куриера при получаване, срещу фискален бон.
23. „Мари – Ли“ ООД доставя поръчаните стоки чрез куриер до посочен адрес или офис на куриера. Доставката се извършва до входната врата (партерен етаж). Някои продукти може да се предлагат само с доставка до офис на куриер.
23.1. Поръчките обикновено се изпращат чрез „Еконт“, „Speedy“ или еквивалентна куриерска компания. Клиентът може да избере куриера и начина на доставка.
23.2. „Мари – Ли“ ООД извършва доставки само на територията на страната.
24. Потребителят има право да се откаже от договора в срок от 14 дни от датата на получаване на стоката, освен за стоки, за които законът предвижда изключения.
24.1. Потребителят няма право да се откаже от договора, ако стоките попадат в изключенията на Закона за защита на потребителите (напр. запечатани стоки, които не подлежат на връщане след разопаковане по хигиенни причини).
25. За да упражни правото си, потребителят трябва да уведоми Търговеца и да предостави информация за поръчката (напр. съдържание, стойност, дата на доставката).
25.1. Търговецът публикува на сайта си формуляр за упражняване правото на отказ.
26. Потребителят може да попълни и изпрати формуляра електронно, като получи потвърждение от Търговеца.
27. Потребителят връща стоките за своя сметка, заедно с касовата бележка и фактурата (ако има такава), в срок от 14 дни.
28. Стоките трябва да са в оригиналната опаковка и без следи от употреба.
29. Търговецът възстановява плащанията след получаване на стоката или доказателство за изпращането ѝ.
31. При неспазване на срока за връщане без уважителна причина, потребителят губи правото си на отказ.
32. Ако Търговецът е направил разходи, той може да удържи съответната сума.
33. Търговецът възстановява заплатената сума за върнатите стоки.
35. Търговецът не носи отговорност за разлика в цветовете, която се дължи на естествените различия при възпроизвеждането на цветовете от различните модели монитори.
36. Търговецът не носи отговорност за разлика в размера до 2 см.
37. Търговецът не носи отговорност за естественото износване на стоките.
38. Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 месеца след доставката на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето ѝ, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието.
39. Потребителят не може да оспори съответствието на потребителската стока с договора за продажбата ѝ, когато:
40. Потребителят има право да предяви рекламация на стока, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката.
41. Когато удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна на стоката с друга, съответстваща на договореното, Търговецът ще запази на потребителя първоначалните гаранционни условия.
42. При предявяване на рекламацията потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното или за отбив от цената.
43. Рекламацията се подава устно на посочения от Търговеца телефон или писмено чрез, посочения имейл, по поща или подадена до адреса на дружеството. Търговецът представя на сайта си достъп до формуляр за рекламация.
44. При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес, телефон и email за контакт.
45. При подаване на рекламация потребителят задължително следва да приложи и документите, на които се основава претенцията, а именно:
46. Рекламацията на потребителска стока може да се предяви до два месеца от доставката на стоката, но не по-късно от месец от установяване на несъответствието с договореното.
47. Срокът спира да тече през времето, необходимо за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.
48. Ако Търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката и срокът на гаранцията е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламацията по ал. 1, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на търговската гаранция.
49. Предявяването на рекламация не е пречка за предявяване на иск.
50. Търговецът поддържа регистър на предявените рекламации. На Потребителя се изпраща документ на посочения от него имейл, в който е посочен номера на рекламацията от регистъра и вида на стоката.
51. Когато Търговецът удовлетвори рекламацията, издава акт за това, който се съставя в два екземпляра, и предоставя задължително един екземпляр на Потребителя.
52. Търговецът при основателна рекламация привежда стоката в съответствие с договора за продажба в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от Потребителя.
52.1. Ако стоката не е поправена и след изтичането на срока по предходната алинея, Потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114 от ЗЗП.
52.2. Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за Потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не понася значителни неудобства.
53. При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато Потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията, той има право на избор между една от следните възможности:
54. Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
55. Търговецът е длъжен да удовлетвори искане за разваляне на договора и да възстанови заплатената от потребителя сума, когато след като е удовлетворил три рекламации на потребителя чрез извършване на ремонт на една и съща стока, в рамките на срока на гаранцията, е налице следваща поява на несъответствие на стоката с договора за продажба.
56. Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.
VIII. Интелектуална собственост
57. Правата на интелектуална собственост върху всички материали и ресурси, разположени на уебсайта на Търговеца (включително наличните бази данни), са обект на закрила по Закона за авторското право и сродните права, принадлежат на Търговеца или на съответно указаното лице, преотстъпило правото на ползване на Търговеца, и не могат да бъдат използвани в нарушение на действащото законодателство.
58. При копиране или възпроизвеждане на информация вън от допустимото, както и при всяко друго нарушение на правата на интелектуална собственост върху ресурсите на Търговеца, Търговецът има правото да претендира обезщетение и за претърпените преки и косвени вреди в пълен размер.
59. Освен в случаите, когато е изрично уговорено, Потребителят не може да възпроизвежда, променя, заличава, публикува, разпространява и разгласява по друг начин информационните ресурси, публикувани на уебсайта на Търговеца.
60. Търговецът се задължава да полага дължимата грижа да осигури възможност на Потребителя за нормален достъп до предоставяните услуги посредством уебсайта.
61. Търговецът си запазва правото да преустанови достъпа до предоставените услуги. Търговецът има право, но не и задължение, по своя преценка да изтрива информационни ресурси и материали, публикувани в сайта си.
IX. Прекратяване и разваляне на договора
62. Търговецът има право по свое усмотрение, без да отправя предизвестие да прекрати едностранно договора, в случай че установи, че предоставяните услуги се използват в нарушение на настоящите общи условия, законодателството в Република България и общоприетите нравствени норми.
63. Освен в случаите, предвидени в настоящите Общи условия, договорът между страните се прекратява и при преустановяване на дейността на Търговеца или прекратяване поддържането на уебсайта му.
64. Извън посочените по-горе случаи всяка от страните може да развали настоящия договор с отправяне на едноседмично предизвестие до другата страна в случай на неизпълнение на задълженията по договора.
65. Писмената форма на договора се счита спазена с изпращане на съобщение на електронна поща (e-mail), натискане на електронен бутон на страница със съдържание, което се попълва или избира от Потребителя или отбелязване в поле (чек бокс) в уебсайта и др. подобни, доколкото изявлението е записано технически по начин, който дава възможност да бъде възпроизведено.
X. Приложимо право
66. По всички неуредени от настоящите Общи условия въпроси се прилагат разпоредбите на действащото законодателство на Република България.
XI. ОРГАНИ, РЕГУЛИРАЩИ ДЕЙНОСТТА
67. Органите, регулиращи дейността на Търговецът са Комисия за защита на потребителя /КЗП/, Комисия за защита на личните данни (КЗЛД), Комисия за защита на конкуренцията и Национална агенция за приходите със следните координати:
Комисия за защита на потребителите
Комисия за защита на личните данни
Национална агенция за приходите
Комисия за защита на конкуренцията